Nie lubię poniedziałków #58
Marcin M
Marcin M

Nie lubię poniedziałków #58

Organizator: Marcin M
Kolarstwo
Termin
27 września 2021 15:30
Czas trwania
2,5
Liczba miejsc
bez limitu
Wiek
brak ograniczeń
Poziom

Opis oferty

Aktualizacja!!! Cudu nad Częstochową nie było... Pogoda jaka jest​,​ każdy widzi. Tak więc dzisiaj odpuszczamy... Do zobaczenia za tydzień​,​ tj. 27.09.2021 r. ----- Jeśli tylko pogoda pozwoli​,​ to w ostatni letni poniedziałek ruszymy na "Nie lubię poniedziałków #58". Projekt trasy na 20.09.2021 r. przedstawia się następująco: https://www.plotaroute.com/route/1697280?units=km Jeżeli ktoś ma aktualne informacje o braku przejezdności danej drogi​​,​ prosimy koniecznie zgłosić ten fakt​​,​ żeby był czas nanieść stosowną korektę. Prosimy o pobranie śladu i wgranie na licznik (przy korzystaniu z urządzeń mobilnych najlepiej skopiować link do przeglądarki internetowej!) Oczywiście dla chętnych dwie grupy 😀 Żeby uniknąć nieporozumień prosimy o zapoznanie się z zasadami i stosowanie się do nich 🙂

Poziom uczestników

  • Nowicjusz
  • Początkujący
  • Średniozaawansowany
  • Zaawansowany
  • Profesjonalista

Wiek uczestników

brak ograniczeń

Zasady i regulamin

Zasady obowiązujące na „Nie lubię poniedziałków”: 1. Spotykamy się o 17:30 na Placu Biegańskiego, gdzie po wspólnym foto dzielimy się na grupy, żeby wyruszyć na trasę. Osoby, które nie podpisały zgody na publikację wizerunku proszone są o jej uzupełnienie na starcie. Zgoda jest absolutnie dobrowolna i nie warunkuje udziału w wydarzeniu, ale osoby bez podpisanej zgody proszone są odejście poza kadr w momencie robienia zdjęcia. Zgodę wyraża się jednorazowo i obowiązuje ona na czas nieoznaczony. Zgodę wycofać można w takiej samej formie, w jakiej się jej udziela, tj. pisemnie. 2. Grupa pierwsza ma zwykle średnią przelotową w granicy 35-37 km/h, więc decydując się na start z tą grupą trzeba mieć świadomość, że trzeba zdrowo naginać, żeby utrzymać się w stawce. Grupa ma charakter bardzo mocno treningowy, występują częste zrywy, co może utrudnić utrzymanie się na kole zwłaszcza po zakrętach lub podjazdach. Jeżeli nie utrzymasz się na kole nikt nie będzie na Ciebie czekał! Wtedy decydujesz czy chcesz samodzielnie gonić grupę – czego raczej nie uda się zrobić w pojedynkę, więc resztę dystansu pojedziesz solo – czy też lepiej puścić korby i poczekać aż dojedzie grupa druga lub osoby, które również odpadły z grupy pierwszej tworząc tym samym nową grupę. Pamiętajcie, w peletonie siła! 3. Grupa druga jeździ zwykle ze średnią 30-32 km/h. Też nie jest to wolno, ale na pewno nie ma takiego wycisku jak w grupie pierwszej. W tej grupie raczej nie ma gwałtownego rwania, jazda jest mniej chaotyczna. Nawet jeśli jeżdżąc solo nie osiągasz takiej średniej, nie ma potrzeby się obawiać, bo grupa jeździe szybciej niż pojedynczy kolarz. W grupie łatwiej też utrzymać wyższą prędkość. 4. Jeżeli będą chętni na utworzenie dodatkowej grupy, wolniejszej od grupy drugiej, należy to głośno i stanowczo zakomunikować na miejscu zbiórki! Jeżeli nikt ze zgromadzonych się nie odezwie, grupa taka nie powstanie! 5. Jeżdżąc w grupie należy bezwzględnie pamiętać o prawidłowej komunikacji! Sygnalizowanie zagrożeń na drodze jest kluczowe dla bezpieczeństwa wszystkich! Dziura na drodze, zbliżający się samochód, przeszkoda do ominięcia, próg zwalniający – wszystko to należy pokazać standardowym gestem kolegom i koleżankom znajdującym się za naszymi plecami. Zwykle czyste pole widzenia mają tylko osoby znajdujące się na czele. Jadący za ich plecami skazani są na komunikaty! Nie wiesz jakim gestem sygnalizuje się konkretne zagrożenie? Zapytaj, uzyskasz odpowiedź, bo są to gesty powszechnie przyjęte grupach kolarskich. 6. Poruszamy się w otwartym ruchu ulicznym, dlatego też obowiązują nas przepisy Prawa o Ruchu Drogowym. Pamiętajcie, że to przede wszystkim zabawa, nawet jeśli traktowana jest bardziej jak trening, a życie i zdrowie jest najważniejsze. Nikt nie rozdaje medali, chyba że tych na Stravie 😉 7. Zalecamy jazdę w parach lub gęsiego. Im zmiany są mniej chaotyczne tym lepiej. W grupie pierwszej zwykle zmiany te są bardziej chaotyczne, co wynika głównie z faktu, że na skutek zrywów powstaje luka i następuje konieczność spawania. Próbując spawać z dalszych pozycji pamiętajcie, żeby uważać na osoby znajdujące się przed Wami, które puściły koło i nie są w stanie nadać odpowiedniego tempa. Jeżeli to Wy puścicie koło i zobaczycie, że pomiędzy Wami a czołem rośnie luka, spodziewajcie się „pociągu”, który wyjedzie zza waszych pleców! Nie wykonujcie gwałtownych manewrów, żeby nie tworzyć niepotrzebnego zagrożenia. Grupa porusza się z dużą prędkością i błąd jednego może słono kosztować wszystkich. 8. W grupie drugiej prosimy o zmiany systematyczne i przewidywalne. Jeżeli zajedzie taka potrzeba prowadzący powinni popuścić korby, aby nie pozwolić na odpadniecie z grupy drugiej pojedynczych osób, chyba że na starcie utworzy się jeszcze jedną grupę. Innymi słowy, chodzi o to, aby nikogo nie zostawić poza grupą. 9. Jadąc parami należy pamiętać, aby trzymać tempo kolegi/koleżanki obok. Jeśli widzimy, że kolega/koleżanka nie może utrzymać naszego tempa zwalniamy do jego prędkości lub schodzimy ze zmiany. Schodzenie ze zmiany w jeździe parami wygląda następująco: osoba jadąca po stronie lewej, po upewnieniu się, że nie stwarza zagrożenia zjeżdża do osi jezdni. Osoba jadąca po prawej stronie robi to analogicznie zjeżdżając do krawędzi jezdni. Można również dać znać gestem osobom znajdującym się za plecami, że mogą objąć prowadzenie. Jazda na czele jest zawsze najbardziej wymagająca, więc ze zmiany należy zejść w momencie, w którym czujemy, że słabniemy, tak żeby nie mieć później problemu ze złapaniem koła na końcu grupy. 10. Jadąc gęsiego ze zmiany schodzimy zjeżdżając do osi jezdni po uprzednim upewnieniu się, że nie stwarzamy zagrożenia!

Informacje dodatkowe

11. Wychodząc na zmianę nie robimy zrywów, tj. nie przyśpieszamy gwałtownie! Jeżeli już chcemy nieco przyśpieszyć tempo grupy rozpędzamy się systematycznie i powoli, w taki sposób, aby osoby, które dopiero co zeszły ze zmiany miały możliwość złapać koło! 12. Grupa wjeżdżając w zakręty lub skrzyżowania (w tym te, które wymagają zatrzymania „STOP!”!) działa na zasadzie sprężyny, tj. osoby które dojeżdżają jako pierwsze do zakrętu po jego pokonaniu już mają prędkość właściwą, kiedy ostatni dopiero dohamowują przed zakrętem. Powoduje to konieczność szybkiego zrywu po zakręcie w celu dogonienia tych, którzy już są rozpędzeni i grozi rozerwaniem grupy! O ile w grupie pierwszej jest to ryzyko wkalkulowane w zabawę, o tyle w grupie drugiej jest to zjawisko niepożądane. Pamiętajcie zatem o tym, żeby po wyjściu za zakrętu napędzać się płynnie i systematycznie, bez gwałtownych przyśpieszeń, tak aby osoby znajdujące się na końcu grupy miały możliwość utrzymać koło! 13. Wszystkie grupy poruszają się po z góry znanym i ustalonym śladzie! Ślad dostępny do pobrania w formacie .gpx. Prosimy, aby żadna grupa na własną rękę nie zmieniała śladu skracając sobie dystans! Jest to ważne zwłaszcza w przypadku osób, które odpadły z grupy i jadąc solo czekają na to, aż złapie je grupa znajdująca się za ich plecami. Dystans trasy dobierany jest adekwatnie do długości dnia. Najdłuższych tras należy spodziewać się w okolicy przełomu czerwca i lipca. 14. Na zbiórkę należy przyjechać bezwzględnie na sprawnym technicznie rowerze! 15. Jazda w kasku jest mile widziana i oczekiwana, pomimo, że prawo do tego nie obliguje. Nie chcemy mieć podczas wyjazdu żadnych przykrych niespodzianek. 16. Zabranie podstawowych narzędzi serwisowych (tj. łyżki, pompka) oraz zapasowej dętki nie jest obowiązkowe, ale raczej zdroworozsądkowe. Może się zdarzyć, że nie będzie miał Nas kto poratować podczas awarii, a wtedy czeka nas długi marsz do domu lub konieczność znalezienia transportu na własną rękę. Zwykle grupa zatrzymuje się by pomóc nieszczęśnikowi, ale jest to zjawisko którego można spodziewać się raczej w grupie drugiej niż pierwszej, co wynika z charakteru obu grup. W grupie pierwszej po prostu nikt może nie zauważyć, że Cię brakuje. 17. Nie ma zabezpieczenia medycznego. Każdy jedzie na własną odpowiedzialność i ryzyko. Osoby niepełnoletnie mogą uczestniczyć po uprzednim okazaniu zgody od rodziców lub opiekunów prawnych. Pamiętajcie, że wszyscy po jeździe musimy wrócić do codziennych obowiązków, zatem należy zachowywać się odpowiedzialnie, zdroworozsądkowo i przewidywalnie! Nie robimy gwałtownych manewrów. Zabrania się także jazdy na zakładkę, z uwagi na ryzyko kraksy! 18. Oświetlenie, przynajmniej sygnalizacyjne, zawsze bierzemy ze sobą – nawet podczas najdłuższych dni. Po drodze zawsze może przytrafić się awaria lub inna okoliczność, która może spowodować opóźnienie w powrocie do domu. Brak oświetlenia stwarza zagrożenia utraty zdrowia lub życia nie tylko pojedynczego kolarza, ale całej grupy! 19. Jeżeli na starcie ustalimy miejsce postoju na uzupełnienie bidonów, to tam należy się zatrzymać! Nieakceptowalne są sytuacje, gdy nie zatrzymujemy się w wyznaczonym miejscu pomimo wcześniejszego umówienia. To właśnie w tych miejscach może zdarzyć się, że ktoś będzie wypatrywał grupy po odpadnięciu. Są to punkty zborne. 20. Po jeździe zwykle odbywa się spotkanie integracyjne. Absolutnie nie jest obowiązkowe, ale lubimy czasem odetchnąć po trasie, uzupełnić kalorie i płyny, pogadać na luzie. To chyba wszystkie najważniejsze zasady. Do zapoznania i zastosowania.

Lokalizacja

Adres: plac Dr. Władysława Biegańskiego, 42-217 Częstochowa, Polska

Organizator

Marcin M
Cześć, jestem Marcin M.

To nie do końca jest wydarzenie, którego szukasz?

Sprawdź nasze inne wydarzenia